Wycieczka zawodowa – TWK Partynice – SK Kladrubskich – SK w Piber – Hiszpańska Szkoła Jazdy wWiedniu.

Pierwszy dzień naszej wycieczki zawodowej rozpoczęliśmy od wizyty na Torach Wyścigów Konnych Partynice. Dyrektor Torów, Pan Jerzy Sawka, oprowadził nas po całym terenie, opowiadając o historii torów i pracy z końmi wyścigowymi. Drugi dzień wycieczki był pełen intensywnych wrażeń i długich spacerów. Rozpoczęliśmy dzień od odwiedzenia Skalnego Miasta w Adršpach (Czechy), tajemniczego i mistycznego miejsca, które oczarowało nas swoim klimatem i widokami. Następnie odwiedziliśmy Narodową Hodowlę Koni Kladrubskich w Kladrubach. To miejsce pełne majestatycznych koni i zabytkowych stajni jest świadectwem długotrwałej pasji ludzi do koni i ich kunsztu w hodowli. Na koniec dnia odwiedziliśmy Tor Wyścigów Konnych w Pardubicach, gdzie mieliśmy okazję poznać trasę Wielkiej Pardubickiej o długości ponad 6 km. Przeszkody terenowe robiły ogromne wrażenie, a sama gonitwa okazała się być wyjątkowo trudnym wyzwaniem zarówno dla konia jak i dla jeźdźca. Trzeci dzień naszej wycieczki był dniem relaksu od tematów zawodowych, ale pełnym ciekawości i odkrywania nowych miejsc. Nasza grupa była zorganizowana i pełna energii, co pozwoliło nam sprawnie zwiedzać. Rozpoczęliśmy dzień od zwiedzania stolicy Austrii, Wiednia. To miasto pełne historii, kultury i przepięknej architektury. Nie mogliśmy odmówić sobie obowiązkowego spaceru po Starym Mieście i podziwiania bryczek, koni i zabytków. Po Wiedniu udaliśmy się do Bratysławy, stolicy Słowacji. Wieczorem mieliśmy okazję spacerować po klimatycznych uliczkach starego miasta pełnych ogródków restauracji. Pogoda była wciąż wakacyjna, co dodatkowo uprzyjemniło nam wieczór. Kolejny dzień naszej wycieczki przyniósł nam spotkanie z wyjątkowymi koniami lipicańskimi oraz wizytę w Narodowej Stadninie Koni Lipicanskich w Piber, która wpisana jest na listę austriackiego narodowego niematerialnego dziedzictwa kulturowego UNESCO. Mieliśmy okazję poznać tajniki hodowli i szkolenia słynnych na całym świecie siwych ogierów Hiszpańskiej Szkoły Jazdy. Zwiedziliśmy stajnie, kuźnię, padoki i pastwisko. Odwiedziliśmy również muzeum Hiszpańskiej Szkoły Jazdy oraz powozownię z zabytkowymi powozami. W drodze powrotnej do hotelu wstąpiliśmy do jeździeckiego hipermarketu Krämer, gdzie każdy koniarz może znaleźć wszystko, czego potrzebuje dla swojego konia jak i dla siebie. To miejsce to prawdziwy raj dla miłośników koni. W naszej niezwykłej wycieczce zawodowej przyszedł czas na odkrywanie tajemnic świata koni lipicańskich oraz klasycznego jeździectwa. Motywem naszej podróży były właśnie te wyjątkowe zwierzęta i tradycje, które towarzyszą im od urodzenia aż po chwile świetności. Zwieńczeniem zagranicznych przygód była wizyta w Hiszpańskiej Szkole Jazdy w Wiedniu – symbolu klasycznego jeździectwa na skalę światową. W przeszłości, jeździectwo było traktowane jak sztuka, zachwycająca arystokrację. W kwestii zachwytu nie zmieniło się nic po dziś dzień – „białe tańczące ogiery” nadal są prawdziwym widowiskiem. Nasza podróż dobiegła już końca. To doświadczenie na zawsze pozostanie w naszej pamięci. Dziękujemy za to, że mogliśmy razem odkrywać piękno koni i jeździectwa oraz poznawać tajemnice odwiedzonych, wspaniałych miejsc. Do zobaczenia na następnych przygodach!

Jeśli chcesz obejrzeć szczegółową relację z naszej wycieczki  dzień po dniu – zapraszamy na nasz Funpage – Technik Hodowca Koni w Zespole Szkół Nr 3 w Piasecznie