Informacja ze strony Ministerstwa Edukacji i Nauki – link do strony
Zachęcamy nauczycieli, uczniów i rodziców do zapoznania się cyklem filmów edukacyjnych „Przeżyj to! Polskie parki narodowe”. Celem projektu jest budowanie świadomości przyrodniczej na temat parków narodowych i promowanie ich jako atrakcji turystycznej. Filmy zostały przygotowane w ramach projektu „Promocja Parków Narodowych jako marki” realizowanego przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska.
Promocja polskich parków narodowych
Cykl filmów edukacyjnych „Przeżyj to! Polskie parki narodowe” opowiada o każdym z istniejących w Polsce parków narodowych. Zawiera także dodatkowy film prezentujący dorobek polskich parków narodowych jako całości. Filmy przedstawiają wyjątkową przyrodę parków, związaną z nimi kulturę i tradycję oraz znajdujące się w ich pobliżu atrakcje turystyczne.
Materiał powstał we współpracy z parkami narodowymi w ramach projektu „Promocja Parków Narodowych jako marki”, który od 2016 roku realizuje Ministerstwo Środowiska (obecnie Klimatu i Środowiska). Celem przedsięwzięcia jest budowanie świadomości przyrodniczej na temat parków narodowych oraz promowanie ich jako atrakcji turystycznej. Filmy wspierają również edukację ekologiczną prowadzoną przez parki narodowe. Można je obejrzeć na stronie.
W ramach projektu zostały przygotowane dwa cykle filmowe:
- „Przeżyj to! Polskie parki narodowe” – cykl obejmuje 23 filmy przedstawiające każdy z istniejących w Polsce parków oraz dodatkowy film podsumowujący działalność wszystkich parków jako całości
https://www.youtube.com/
- 6 krótkich filmów animowanych poświęconych właściwemu zachowaniu w parkach narodowych
https://www.youtube.com/
O filmach edukacyjnych dotyczących polskich parków narodowych pisaliśmy w komunikacie MEiN dostępnym na stronie
Filmy animowane o parkach narodowych
Najmłodszych uczniów zachęcamy do obejrzenia 6 krótkich filmów animowanych o parkach narodowych. Promują one właściwe zachowania i postawy na terenach parków, które są objęte ochroną. Filmy dostępne są na kanale You Tube.
Załączniki: