Projekt Atrakcyjni na rynku pracy
Szkoła zawodowa aby optymalnie przygotowywać ucznia do zawodu musi być nowoczesna pod względem wyposażenia i nauczanych treści. Nasz Zespół koncentrując się na kształceniu młodzieży w branży rolniczej, musi uzupełniać swoją bazę praktyczną – by spełnić oczekiwania uczniów.
Wraz z Unią Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego, został przygotowany projekt, który uzyskał akceptację i dofinansowania działań z Europejskiego Funduszu Społecznego dla kierunków nauczania technik architektury krajobrazu, technik hodowca koni, technik ogrodnik, technik weterynarii. Projekt „Atrakcyjni na rynku pracy”, jest współfinansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego, Poddziałanie 10.3.1. Doskonalenie zawodowe uczniów. Planowany termin realizacji: 1.01 2018 – 30.09 2020
Ma on na celu wyrównywania szans edukacyjnych uczniów i zmniejszenia dysproporcji w ich osiągnięciach edukacyjnych oraz podnoszenie jakości procesu kształcenia. W ramach projektu będą realizowane staże dla uczniów w zawodach aby wyposażyć ich w kwalifikacje ponadprogramowe, które sprawią, że nasi uczniowie będą lepiej postrzegani na rynku pracy niż ich rówieśnicy.
Działania zaplanowane w ramach projektu to m.in.:
I. Dostępne dla uczniów wszystkich kierunków: |
Laboratorium „Biotechnologia rozrodu w medycynie weterynaryjnej i produkcji zwierzęcej” |
Laboratorium „Najnowsze metody diagnostyczne w medycynie weterynaryjnej – usg, rtg, tk – przygotowanie pacjenta do badania” |
Laboratorium „Anatomia dla techników weterynarii połączone z sekcją zwierząt” |
Laboratorium „Najnowsze metody diagnostyczne w medycynie weterynaryjnej dużych zwierząt” |
Laboratorium „Rośliny przyprawowe z uprawy amatorskiej” |
Laboratorium „Nowoczesne metody rozmnażania roślin” |
Laboratorium „Uszlachetnianie roślin sadowniczych -pole doświadczalne” |
Laboratorium in vitro „Nowoczesne rozmnażanie roślin” |
Laboratorium „Technologia uprawy roślin doniczkowych i sprzedaż roślin doniczkowych” |
Język angielski (zawodowy) |
Szkolenie „Zarządzanie czasem i odporność na stres” |
Szkolenie „Trening interpersonalny – komunikacja i budowanie zespołu” |
II. Technik architektury krajobrazu: |
Szkolenie „Tworzenie zielonych ścian i ogrodów na dachu” |
Szkolenie „AUTOCAD” |
Szkolenie „Techniki odzyskiwania wód opadowych” |
Wyjazd edukacyjny do Zespołu Ogrodów |
Wyjazd studyjny na targi branżowe Dni Zieleni – GREEN DAY |
Staże zawodowe (160h) |
III. Technik hodowca koni: |
Kurs jazdy konnej we wzorcowym ośrodku jeździeckim |
Szkolenie „Masaż konia” |
Szkolenie z zakresu posługiwania się metodami naturalnymi w jeździectwie i pracy z ziemi |
Szkolenie „I-szej pomocy weterynaryjnej dla konia i przedmedycznej dla jeźdźca” |
Wyjazd studyjny “Stado Ogierów – zasady funkcjonowania i wykorzystywania ogiera do rozpłodu” |
Wyjazd edukacyjny „Międzynarodowe Zawody Jeździeckie Cavaliada” |
Staże zawodowe (160h) |
IV. Technik ogrodnik: |
Szkolenie „Ekologicznej produkcji owoców i warzyw” |
Kurs „Florystyka” |
Szkolenie/seminarium ” Nawożenie sadu po zbiorach” |
Szkolenie „Zakupu i stosowania środków ochrony roślin oraz w zakresie obrotu i konfekcjonowania środków ochrony roślin” |
Wyjazd studyjny – „linia produkcyjna soków tłoczonych wraz z wykładem” |
Wyjazd studyjny na „Targi branżowe „Green Day” |
Wyjazd studyjny „Pieczarkarnia” |
Szkolenie „Ekologicznej produkcji owoców i warzyw” |
Staże zawodowe (160h) |
V. Technik weterynarii: |
Kurs „Groomerski” |
Szkolenie „Ratownictwo weterynaryjne” |
Szkolenie „Masaż małych zwierząt” |
Szkolenia behawiorystyczne – psy i koty |
Szkolenie „Badania nad zwierzętami zmodyfikowanymi genetycznie i ich produktami” |
Wyjazd studyjny dla laboratorium diagnostycznego dla zwierząt |
Treść Zakładki
W naszej szkole rozpoczął się nabór do projektu „Akademia Przyszłości”, w ramach którego planowane są działania dydaktyczne dla młodzieży w wieku 15-16 lat (uczniowie klas I LO) oraz realizacja warsztatów edukacyjnych dla rodziców.
Wsparcie dla młodzieży w ramach projektu organizowane jest w celu wywarcia trwałego wpływu na postawy uczestników projektu w wyborze dalszej ścieżki rozwoju zawodowego a także:
- stymulowania intelektualnego, aksjologicznego i społecznego rozwoju młodego pokolenia
- inspirowanie do twórczego myślenia, rozwijania zainteresowań i pasji
- propagowanie kultury innowacyjności
- zapoznanie się ze środowiskiem akademickim i uczelnią, jako miejscem naukowego oglądu rzeczywistości
- rozbudzenia ciekawości poznawczej wśród młodzieży
- integrację lokalnej społeczności wokół ośrodków akademickich przez stworzenie warunków do prowadzenia zorganizowanych, pozaszkolnych zajęć edukacyjnych, popularyzatorskich, a także do wsparcia działalności i podwyższenia jakości już prowadzonych działań .
Zadania dla uczestników projektu zostały tak dobrane, aby trwale wpłynęły na ich postawy i wspomogły ich w wyborze dalszej ścieżki rozwoju zawodowego.
Wsparcie dla rodziców/ opiekunów prawnych w ramach projektu organizowane jest w ramach rozwoju kompetencji wychowawczych i społecznych. Warsztaty mają uczyć rodziców jak postępować z młodzieżą, aby rozwijać ich kompetencje kluczowe i umiejętności uniwersalne, tzw. transversal skills niezbędnych na rynku pracy. Treści programowe dla uczestników projektu oraz dla rodziców/ opiekunów prawnych będą wyrażane językiem wrażliwym na płeć i nie zawierać stereotypów o rolach społecznych płci.
W projekcie przewidziano realizację działań dydaktycznych dla młodzieży w wieku 15-16 lat w następującej tematyce:
- Umysł karmiony wiedzą zawsze ma apetyt na więcej -SGGW (7 grup po 15 osób po 8 godzin- warsztaty dwudniowe)
- Zrozumieć siebie żeby zrozumieć świat autoprezentacji i rozwoju potencjału indywidualnego– SGGW (7 grup po 15 osób po 8 godzin- warsztaty dwudniowe)
- Warsztaty twórczego myślenia-SGGW (7 grup po 15 osób po 8 godzin- warsztaty dwudniowe)
- Zrób to sam- możliwości przedsiębiorczego wykorzystania rękodzieła-SGGW (7 grupa po 15 osób po 8 godzin- warsztaty dwudniowe)
- Teoria Rozwiązań Innowacyjnych Zadań – UPEMI (7 grup po 15 osób po 8 godzin- warsztaty dwudniowe)
- Żywność i żywienie– UPEMI (7 grup po 15 osób po 8 godzin- warsztaty dwudniowe)
- START w biznes– UPEMI (7 grup po 15 osób po 8 godzin- warsztaty trzydniowe)
- Rozwijanie kompetencji życiowych młodzieży szkolnej– SGGW (7 grup po 15 osób po 8 godzin- warsztaty pięciodniowe)
W projekcie przewidziano realizację warsztatów edukacyjnych dla rodziców i opiekunów prawnych w ramach kompetencji wychowawczych i społecznych (4 grupy max po 13 osób po 8 godzin- warsztaty dwudniowe). Projekt obejmuje ćwiczenia (programy kształcenia oraz ćwiczenia z elementami pracy w grupy prowadzone pod okiem trenerów specjalizujących się w danej tematyce, w salach szkolnych wyposażonych w niezbędny sprzęt.
Regulamin “Atrakcyjni na rynku pracy” – pobierz pdf
Regulamin “Akademia przyszłości” – pobierz pdf
Regulamin dla nauczycieli – pobierz pdf